https://keindl-sport.hr/blog/bianchi-bicikli-106/
Bianchi je najstariji i jedan od najvećih biciklističih brendova s tradicijom dužom od 130 godina koja seže daleko u povijest, točnije u 1885. godinu kada je 21-godišnji Eduardo Bianchi pokrenuo proizvodnju u Milanu na adresi Via Nirone 7. Kroz svoju dugu povijest Bianchi je dokazao da spada među najbolje bicikle na svijetu nebrojenim pobjedama na Giro d’Italia, Tour de France i ostalim svjetski poznatim utrkama.
Fausto Coppi, Marco Pantani, Felice Gimondi, Eddy Merckx, Jan Ullrich i brojni drugi ostvarili su svjetsku slavu upravo za volanom Bianchi trkaćih bicikala. Osim modernih tehnoloških rješenja po kojima su jedinstveni u svijetu biciklizma jedan od najbitnijih izuma koji je izašao iz Bianchi radionice su caliper kočnice bez kojih bicikli kakve danas poznajemo nebi bili isti.
Bianchi bicikl iz 1913. godine s revolucionarnom caliper kočnicom na prednjem kotaču.
Od male radionice u Milanu nastala je danas velika tvrtka koja nudi kompletan raspon cestovnih, MTB, gradskih i električnih bicikala kako bi zadovoljila potrebe svih biciklista. Svi bicikli su osmišljeni i dizajnirani u središtu tvrtke koje se sad nalazi u mjestu Treviglio (kraj Bergama) u Italiji. Sa svojim “Reparto Corse” natjecateljskim odjelom Bianchi je bio jedan od pionira i postavio temelje moderne geometrije i naprednih tehnoloških rješenja. Istovremeno su diktirali nove trendove i konstantno dizali kvalitetu na potpuno novu razinu počevši od čelika pa do aluminija i titana, a zatim i sve do najnaprednijeg materijala današnjice – karbona. U nastavku teksta donosimo pregled svjetski poznatih Bianchi tehnoloških rješenja.
Otkrivanje naših tajni
U procesu optimizacije Bianchi okvira i vilica isprepleten je cijeli niz tehnologija. Ključni elementi tih postupaka sinergijski sudjeluju u stvaranju proizvoda koji zadovoljava sve postavljene zahtjeve. Bianchi grupira te postupke u tri osnovne grupe: postizanje strukturne krutosti, tehnologije materijala i usavršavanje performanse.
Prva uključuje sve procese za povećanje torzione krutosti uz očuvanje efikasnosti prijenosa snage bez povećanja težine. Istraživanja materijala podrazumijevaju promatranja, ispitivanja, vrednovanja i primjenu pojedinih tehnologija kako bi se povećale kvalitete kompozitnih materijala.
Posljednja grupa uzima u razmatranje svaku mogućnost usavršenja bicikla i njegovih voznih osobina. Na primjer, iskorištenje tehnologije za povećanje upijanja vibracija uz povećanje trakcije, a sve uz uštedu energije vozača i očuvanje krutosti bicikla.
® Vibration Cancelling Composite Technology
Bianchi koristi jedinstvene materijale za smanjenje vibracija
Bianchi je, u suradnji sa Materials Sciences Corporation razvio i primjenio inovativni i ekskluzivni patenta Countervail® sustava za smanjenje vibracija i integrirao ga u materijal za izradu karbonskih okvira i dijelova okvira. Znanstvene studije pokazuju da dugotrajna izloženost vibracijama koje apsorbira vozač uzrokuje umor mišića i neugodu, a kao rezultat se pojavljuje smanjena efikasnost pedaliranja i umor.
Countervail® integracija provjerena u NASA-inim svemirskim operacijama
Tradicionalni, pasivni sustavi smanjenja vibracija na okvirima koji koristi površinske gumene umetke i usmjerivače zraka imaju samo marginalni učinak u usporedbi sa integriranim Countervail® materijalom razvijenim u tvornici Bianchi i provjerenim u ekstremnim uvjetima Nasa-inih svemirskih zadataka. Sa tako izvedenom, patentiranom arhitektekturom karbonskog materijala Countervail® izvedeni su okviri Specialissima, Oltre XR4, Infinito CV, Aquila CV i Methanol CV, koji poništavaju vibracije dok istovremeno povećavaju krutost i snagu cijelog okvira.
Prednosti:
- Povećava kontrolu i upravljivost bicikla u uvjetima prosječnih do velikih vibracijskih opterećenja
- Smanjuje mišićni umor i podržava uštedu energije na dugim dionicama
- Povećava krutost bicikla i tako doprinosi boljem iskorištenju snage na dužim dionicama
Tehnologija trostupanjskog hidroforminga
- Primjenjeno na horizontalnoj i čeonoj cijevi
- Hidroformno predformirane cijevi su zavarene, a potom ponovno hidroformirane u integralnom kalupu
- Ova tehnologija daje okviru čisti bešavni izgled a povećava snagu i upravljivost bicikla
UTSS – Ultra tanke gornje stražnje vilice
- Povećan kapacitet upijanja neravnina i otpornost na udare
- Smanjuje težinu okvira
- Prijenos snage vozača usmjeren je na donje stražnje vilice, dok gornje preuzimaju ulogu umirujuće uporne strukture
BAT + K-VID
- Povezivanje dvaju tehnologija – Bianchi Active Technology i Kevlar Vibration Isolating Device rezultira mogućnošću korištenja krutosti u zavisnosti od smjera sile, pri čemu se ne umanjuje prijenos snage vozača
- Specijalni dizajn stražnjih cijevi okvira
- Umeci od kevlara u strukturi stvvvražnjih gornjih vilica i prednjih vilica
- Povećana sposobnost upijanja neravnina rezultira izuzetnom trakcijom u vožnji
Kočioni sustav cestovnih modela
Za pojedine grupe modela svojih cestovnih bicikala sa disk kočnicama Bianchi je dizajnirao posebnu stražnju thru axle osovinu. Aria, Impulso Allroad, Impulso E-Road/E-Allroad i Edoardo opremljeni su 12x 100/142mm thru axle osovinom sa QR zatvaračem. Infinito CV i Intenso Endurance imaju laganu (samo 31gr.) 12x 100/135mm thru axle osovinu sa QR sustavom zatvaranja.